Dynia - jako bogate naturalne źródło witaminy A

Witamina A pełni bardzo ważną rolę w życiu człowieka, nie tylko wzmacnia układ odpornościowy, ale także jest niezbędna w procesie widzenia, a niedawno odnalazła swoje działanie w kosmetyce.

W tym artykule poznasz bogate źródła witaminy A i dowiesz się najważniejszych informacji na ten temat.

Objawy niedoboru witaminy A

Nieodpowiednie dostarczanie ilości witamy A, powoduje poważne konsekwencje, które mogą odbić się w późniejszym czasie na naszym zdrowiu lub nawet życiu.

Niedobór witaminy A może powodować pogorszenie wzroku.

Najczęstszymi objawami niedoboru witaminy A są:

  • przesuszenie skóry
  • łamliwość włosów i paznokci
  • trądzik

A skrajnych przypadkach może także powodować całkowitą utratę wzroku.

Dzienne zapotrzebowanie na witaminę A

Każdy organizm jest inny dlatego zapotrzebowanie może się różnić. Uznaje się jednak, że średnie dzienne zapotrzebowanie osoby dorosłej na witaminę A wynosi 800mg.
Możemy ją dostarczyć w suplementach diety lub z wartościowym pokarmem.

Marchew to bogate źródło witaminy A

Bogate źródła witaminy A

Witaminę A znajdziemy w wielu produktach. Najpopularniejszymi z nich są:

  • marchew
  • szpinak
  • czerwona papryka
  • wiśnie
  • morele
  • brzoskwinie

Podsumowanie

Mam nadzieję, że teraz już wiesz jak ważną rolę w organizmie pełni witamina A.
Pamiętaj, aby dostarczać jej odpowiednią ilość do organizmu wraz z odpowiednio skomponowaną dietą.

Jeśli jeszcze nie masz indywidualnie dopasowanej diety, to skontaktuj się ze mną lub od razu wybierz swój pakiet i zapewnij zdrowie swojemu organizmowi.